Witaj Nieznajomy!
|
temat: Żywiołaki, Duchy i Awatary komnata: Biblioteka Legend |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 | |
Kammer |
No to niezłą ewolucję mamy w Ashanie, skoro ognistorożec i to są żywiołakami lawy. |
Dark Dragon |
Żywiołaki mogą przecież przyjmować różne kształty i formy. |
Alamar |
Ale nie w Ashanie, gdzie wykorzystują jedną grafikę/model we wszystkich (nowszych) grach - H6-7, DoC, HO, MMX. :P |
Dark Dragon |
Właśnie w Ashanie. Spójrz na żywiołaka światła/wody z H6, DoCa i H7 - wszystkie trzy są inne. |
Alamar |
W H6 masz Żywiołaka Wody. W DoC-u Pomniejszego i Większego Żywiołaka Wody (ale brak zwykłego), a w H7 kopię Większego Żywiołaka Wody z DoC-a. A teraz porównaj je do różnicy w wyglądzie żywiołaków z H2-4 i MM6-7. |
Sobieski |
Alamar: Przecież mniejsze/pomniejsze/(ang. lesser) żywiołaki w DoC-u to właśnie zwykłe żywiołaki.
W DoC-u Pomniejszego i Większego Żywiołaka Wody (ale brak zwykłego) |
Alamar |
Minor/Lesser Elemental -> Elemental -> Major/Greater Elemental |
Sobieski |
W DoC-u nie ma "minor" i "major" elemental, są tylko "lesser" i "greater" elemental. Ktoś przetłumaczył "lesser" na pomniejszy (air, earth, fire, shadow - wszystkie 4 dodane w BS1), a później na mniejszy (water dodany w HotV i light dodany w TFT). Poza tym jesteśmy w Ashanie a nie w Enroth czy gdzie tam się MM8 dzieje. Jak już wcześniej wspomniałeś używane są te same modele i "Elemental" w MMH6 oraz MMH7 wyglądają tak samo jak "Lesser Elemental" w DoC-u. |
Alamar |
OK, widzę o co Ci chodzi. Tak, DoC wykorzystuje grafiki z H6 jako pomniejsze żywiołaki. Dlatego Lesser elemental z DoC-a = elemental z H6... co w sumie sprawia, że oba te żywiołaki wyglądają tak samo :P, a do tego mamy jeszcze większe żywiołaki oraz tak samo wyglądające żywiołaki z MMX (zwykłe i elitę). Jest kilka wyjątków, jak właśnie (pomniejszy) żywiołak wody czy większe żywiołaki, ale ogólnie przez wszystkie te cztery gry (HO nie liczę), zywiołaki wyglądają bardzo podobnie. |
Sobieski |
Na moje nadinterpretujesz za bardzo. Po prostu są żywiołaki małe i duże. Nie ma żywiołaków średnich. Heroesy są grą, która pochłania dużo kosztów, więc wsadzają jednego żywiołaka danej szkoły magii i starczy. W DoC-u wystarczy zrobić art, więc zrobili więcej żywiołaków, dzieląc je na duże i małe. Mniejszy żywiołaki wody i światła w DoC-u wyglądają inaczej niż w H6, bo są kopiami jednostek z Przystani i Świątyni, więc dla tych dwóch zrobili nowe arty. Pozostałe 4 żywiołaki w H6 były neutralne. Założę się że jakby w H6 były leśne elfy, mroczne elfy (w podstawce) oraz krasnale, to tam by trafiły odpowiednio żywiołaki ziemi, ciemności i ognia. |
Alamar |
Cytat: Za to w grach MM mamy trzy rodzaje: mniejsze, normalne i większe. Podobny podział masz w MMX, gdzie masz: normalne, elitę i czempionów/bossów. Także podział tylko na mniejsze i większe nie jest jedyny.W DoC-u wystarczy zrobić art, więc zrobili więcej żywiołaków, dzieląc je na duże i małe. Wracając do sedna: w Ashanie w większości przypadków żywiołaki między kolejnymi częściami mają niezmieniony wygląd. Trudno tu mówić o ewolucji, jak to było w przypadku H2-4 i MM6-7. Dlatego nowy wygląd żywiołaka lawy może dziwić... nie to, że jest zły. |
Sobieski |
Alamar: Chyba w grach MM od 3DO i NWC. Zresztą nie wiem nawet jak to wyglądało w ich poszczególnych grach, ale w serii HoMM podziału nie było. Nie pamiętam aby w jakiejś grze MM od Ubisoftu żywiołaki dzielono na małe, średnie i duże. W DoC-u są małe i duże, a w H5-7 są po prostu żywiołaki. Skoro w H5-7 nie ma dużych, to nie ma sensu do małych dopisywać małe, bo ktoś się spyta gdzie są duże.
Za to w grach MM mamy trzy rodzaje: mniejsze, normalne i większe. |
Alamar |
Cytat: A co robi za katapultę u leśnych elfów w H7?
Skoro w H5-7 nie ma dużych |
Sobieski |
Tyle że to nie jest jednostka tylko katapulta. Inaczej. Wklej mi zdjęcie mniejszego żywiołaka - jednostki (nie machiny wojennej, pomnika czy czegoś jeszcze innego) z H5-7 i zdjęcie większego żywiołaka - jednostki (nie machiny wojennej, pomnika czy czegoś jeszcze innego) z H5-7. |
Matheo |
Nie jest przypadkiem tak, że Żywiołaki mogą być dosłownie wszystkim? Ptakiem, wężem i czymkolwiek. Nie ma tu chyba żadnych reguł i standardów. Po prostu jednostki trzeba jakoś nazwać. Zresztą słowo żywiołak niewiele nam mówi. To uproszczenie nazewnicta istot pochodzących z wymiarów żywiołów. |
Pointer |
Hmm... Żywiołak taki, żywiołak siaki, mniejszy, większy... Ale w ogóle skąd pomysł, że to miałby być żywiołak lawy? Nie zwróciliście uwagi na to, że w Ashanie mamy tylko żywiołaki pochodzące od Smoczych Bóstw? W h5 pominięto światło i ciemność, ale od h6 mamy 6 żywiołaków pochodzących od 6 Smoków. Nie ma czegoś takiego jak Smocze Bóstwo Lawy, a więc nie powinno być też żywiołaka lawy. Prosta sprawa. Jedyne żywiołaki jakimi może nas jeszcze ewentualnie poczęstować Ubisoft to żywiołak ładu i żywiołak chaosu. Poza tym zwróćcie uwagę, że w żadnej części Heroesów, czy to 3DO i NWC, czy Ubisoftu, żywiołaki nie są powrzucane do miast (nie liczę Confluxa z H3AB, ale tu z kolei miasto jest stworzone specjalnie dla żywiołaków). Nie licząc tego wspomnianego wyjątku jakim jest Conflux, żywiołaki NIE MAJĄ w Heroesach ulepszeń. Nie widzę powodu, dla którego w Fortecy miałby się pojawić wyjątek. Przypominam też, że nawet jeśli są to gry pokrewne, to jednak Heroes rządzi się swoimi prawami, MM swoimi, a DoC swoimi i nie ma sensu poszukiwać prawidłowości w innych seriach, jeśli zasady rządzące Heroesami mówią nam wprost coś innego (czyt. pierwsza część postu). |
Matheo |
Cytat: Lodu i pary wodnej też nie powinno być, a przecież są.
Nie ma czegoś takiego jak Smocze Bóstwo Lawy, a więc nie powinno być też żywiołaka lawy |
Ursus |
Każde Smocze Bóstwo posiada swego awatara, żywiołaka oraz duszka, np. Malassa - Czarny Smok, żywiołak ciemności, beholder Arkath - Magmowy Smok, żywiołak ognia i lawy (nosorożec), cabir Elrath - Złoty Smok, żywiołak światła, Ajglaja Shalassa - Kirin, żywiołak wody, Kappa |
Nicolai |
@Alamar: Ale to, że ze względów oszczędnościowych modele Żywiołaków się nie zmieniają nie oznacza, że lore nie dopuszcza polimorfizmu. Za opisem Żywiołaka Wody z H6: Cytat: Ich wygląd różni się, w zależności od regionu, w którym powstały, i gatunku wód, z których się urodziły. Mogą składać się z kryształowo czystych wód, morskiej piany, mgły lub mżawki, płatków śniegu lub kawałków lodu, a nawet z błotnistych i zatęchłych wód, jeśli powstaną na bagnach lub w ujściach rzek. Ich charakter też bywa zmienny. Sobieski: Nie katapulta, a warfare unit ;)
Tyle że to nie jest jednostka tylko katapulta. |
Matheo |
Cytat: Znowu dorabianie ideologii tam gdzie jej nie ma? Tak jak z H3, żeby później trudniej było robić mody. ;)
Każde Smocze Bóstwo posiada swego awatara, żywiołaka oraz duszka, np. Malassa-Czarny Smok, żywiołak ciemności, beholder Arkath-Magmowy Smok, żywiołak ognia i lawy (nosorożec), cabir Elrath-Złoty Smok, żywiołak światła, Ajglaja Shalassa-Kirin,żywiołak wody, Kappa |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 |
temat: Żywiołaki, Duchy i Awatary | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel