Witaj Nieznajomy!
|
temat: [Poradnik] Początki, jak zrobić prostą animację. komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 | |
Tichondrius |
Przydatne do robienia jednostek. Robienie defa etc. wytłumaczę w pdf. który zrobię. Oto krótki poradnik. Najpierw weź 4 kartki papieru. Potem na jednej narysuj ludzika. Potem na drugiej narysuj teog samego ludzika ale z lekko podniesioną ręką. Potem na trzeciej na rysuj tego samego ludzika z mocno podniesioną ręką. Potem narysuj ludzika z ręką podniesioną do samej góry. (To musi być ta sama ręka). Teraz przejdź sobie szybko kartki w kolejności: 1, 2, 3, 4, 3, 2, 1 - To jest animacja. Teraz zrób to w jakimś edytorze graficznym Gimp, Paint, Adobe Photoshop etc. Każdą klatkę zapisz w bmp 256 kol. Składasz klatki w jakimś programie ImageReady lub Gifat. Gratuluje zrobiłeś MetaMorpha.[Nie musisz składać animacji gif. wystarczą nam same klatki]. |
vinius |
Pytanie: przy robieniu defa przypadkiem BMP nie wystarczą? |
Tichondrius |
PCX gwarantuje paletę 256 kol. Modhomm wypakowywuje klatki w BMP. Ale pierwotnie zostały one zrobione w PCX.[BMP też może być, ale nie gwarantuje maksymalnej palety 256 co oferuje PCX]. Thx za przyspawanie. |
Acid Dragon |
Obawiam się, że tak stworzony plik def na 100% nie będzie działał. Oprócz tego znacznie poręczniejszym formatem jest bmp. |
Tichondrius |
Mówiłem że Instrukcję dla Defa zrobię. No tak uruchomienie DefMakera nie robi defa. |
Agrael |
jak tu stworzyć animacje jak nie umiem obsługiwać DefMakera? |
Agrael |
niech mi ktoś napisze jak go obsługiwać |
Cichy |
Radziłbym scalić najpierw posty w jeden i używać interpunkcji. Jeśli chodzi o DefMakera, to jest dość trudny w obsłudze (ale i tak mało osób trudzi się tworzeniem pełnych animacji). Pamiętaj, że KAŻDĄ KLATKĘ ANIMACJI musisz wykonać osobno - co daje 60-80 klatek na 1 jednostkę. Jaki wybierzesz program, to już od ciebie zależy. Muszą być to pliki BMP w 256 kolorach, o rozmiarze 450x400. Jeśli już masz animację, to uruchom DefMaker i włącz kreator tworzenia jednostek (postępuj zgodnie ze wskazówkami). |
Agrael |
To znaczy klatki zrobić gdzie indziej a w DefMakerze dopiero je scalić w animacje? |
Cichy |
Tak, o to chodzi. Do robienia klatek możesz użyć Gimpa, Paint Shop Pro, ale nawet robić je w samym Paincie ;P . |
Agrael |
Ale jak animacją jest sam ludzik z kresek to jak z niego zrobić potwora jak z Homm |
avatar |
Nowy: Odpowiedz najpierw na pytanie - czy w ogóle umiesz malować? Jeśli nie - ŻADEN program nie zrobi tego za ciebie! |
Cichy |
@Nowy: Obudź się o trzeciej w nocy, weź sznur i idź... (sorry, nie ta historia) Wszystko trzeba zrobić od zera w danym programie, a jedyną "pomocą" mogą okazać się już gotowe jednostki z h3 (ale któryś tam raz nie będę tłumaczył, jak wyciągnąć animację). Wtedy wystarczy zrobić kombinację kilku z nich (i problem z głowy). Ale z tymi kreskami to przesadziłeś };-> |
Agrael |
no to jak ma wyglądać ta animacja zanim zrobię z niej stwora? |
Ginden |
< składa ofiary Dwugłowej Łasicy> Możesz wyrażać się jasno i łączyć swoje posty? A: odpuść sobie tworzenie animacji. Jeśli nie jesteś w stanie przeczytać kilku stron, to nie wytrzymasz robienia drugiej klatki. |
Agrael |
ja chce tylko wszystko dokładnie wiedzieć a to chyba nie jest żle co? |
Trang Oul |
Tak, to nie jest żle. >>no to jak ma wyglądać ta animacja zanim zrobię z niej stwora? Ma to być kilkadziesiąt pojedynczych klatek. |
Acid Dragon |
W istocie nie. Aczkolwiek miej świadomość, że najtrudniejszą częścią w tworzeniu animacji jest stworzenie samych grafik. A więc kilkudziesięciu klatek animacji rysowanych (czy też konwertowanych) jedna po drugiej (trochę jak film animowany) w różnych fazach ruchu (atak wręcz, obrona, ruch, strzelanie, etc...) I tu nikt i nic Ci nie pomoże, te grafiki musisz po prostu stworzyć. Nie ma do tego żadnego specjalnego programu, czy narzędzia. Niektórzy desperaci robili to nawet w zwykłym paincie. Masz na myśli NWC? oczywiście nie. I nie wstawiaj komentarzy w środku wątku. Mamy coś takiego jak cytaty i ramki modów. A gdy to będziesz miał, to wróć tu i dogadamy resztę szczegółów takich jak paleta barw, nazwy i format plików, czy tworzenie pliku def. Dla przykładu: [a href=http://www.acidcave.com/temp/electricity.rar]tu masz spakowane 80 klatek animacji pewnego stworka[/a]. Są pomieszane, ale widać, że niektóre klatki są fazą ataku, inne ruchu, etcetera... Gdy uzyskasz coś podobnego, wróć i pogadamy. Przy okazji możesz zacząć analizować ich rozmiar, pierwsze 10 kolorów w palecie barw, oraz format tej palety (256 kolorów), gdyż wszystko to jest charakterystyczne dla wszystkich jednostek z H3 i musi być identyczne. |
Agrael |
Właściwie to już mi się udało coś stworzyć(mi się nawet to coś spodobało) tylko nie wiem jak to nazwać i do tego nie zrobiłem jeszcze wszystkich klatek tylko sam projekt, ale może być ciekawy skleiłem go z kilku stworów. |
Nemomon |
No to pochwal się nim a nie tylko mówisz o nim. |
strona: 1 - 2 - 3 |
temat: [Poradnik] Początki, jak zrobić prostą animację. | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel