Witaj Nieznajomy!
|
temat: [H3] Specjalizacje bohaterów komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV) |
wróć do komnaty |
Kradziej |
Mam pytanie odnośnie bohaterów specjalizujących się w jednostkach. Jak dokładnie działa mechanika wzmacniania oddziału przez bohatera? W sensie co ile poziomów jednostka dostaje premię do ataku i\lub obrony. Próbowałem samemu zweryfikować jak to działa, ale otrzymane wyniki dały mi więcej pytań niż odpowiedzi. Czy jest tu ktoś znający na tyle dobrze tę mechanikę? |
Drwal |
Premia dla stworzeń, w większości wypadków, jest przyznawana nieregularnie i zależy od standardowych wartości ataku i obrony oraz poziomu jednostki. Bonusy obliczane są według poniższego wzoru: A/O z bonusem = Zaokrąglenie w górę {A/O bazowe * [1 + 0,05 * Zaokrąglenie w dół (Poziom bohatera / Poziom jednostki)]} A na samym dole masz jak to działa w praktyce. Poza atakiem i obroną zwiększa się także szybkość, ale tu jest wartość stała +1. |
Warmonger |
To ja jeszcze skomentuję, że mechanika ogólnie jest bez sensu. Daje minimalne bonusy na niższych poziomach, a co gorsza daje większe bonusy jednostkom o większych bazowych współczynnikach ataku i obrony - zupełnie bez uzasadnienia. W H5 zasada była jasna - +1 ataku i obony co każde 2 poziomy bohatera. |
Tarnoob |
Skracając ten wzór: stosunek poziomu bohatera do stwora jest zaokrąglany w dół (i dlatego kusznicy mają bonus od 2. poziomu, gryfy od 3., itd.) i daje po 5% co liczbę poziomów równą poziomowi stwora – przy czym bonus jest zaokrąglany w górę. Zgadzam się, że można by to poprawić, no ale cóż, wybaczam to NWC – to było ich pierwsze podejście do specjalności bohaterów. |
voncur |
Nikt tego nigdzie nie poprawił/ulepszył? Ani VCMI ani HoTa? |
Warmonger |
Cytat: Chcemy być zgodni z oryginałem :P W H3 jest wiele takich udziwnień.Nikt tego nigdzie nie poprawił/ulepszył? Ani VCMI ani HoTa? Gdy pisałem ten fragment kodu i zobaczyłem formułę po raz pierwszy, to zrobiłem takie oczy o.O |
avatar |
A można to by było "wyprostować" w postaci jakiegoś obligatoryjnego modu? |
Andruids |
Może lepiej nieobligatoryjnego? : p |
temat: [H3] Specjalizacje bohaterów | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel