Witaj Nieznajomy!
|
temat: [eksport plików z gry] Jak wyciągnąć modele 3D z HV? komnata: Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V) |
wróć do komnaty |
Kurek |
Od 2 dni próbuję wyciągnąć model z HV. Zrobiłem tak: 1. Wyciągnąłem kilka plików interesującej mnie lokacji z pliku "data.pak", są to pliki z rozszerzeniem ".xdb" i pliki z teksturami w formacie ".dds" 2. Mam program Archangel v0.5 beta, który ponoć służy do konwersji modeli w celu ich modyfikacji. 3. Mam program Granny Viewer, ale nie wiem po co Archangel chce ode mnie plików "GUID", nie wiem czym są niestety, a w data.pak znalazłem tylko pliki xdb i dds, żadnych innych rozszerzeń Dodam do tego, że niestety nie działa mi przeglądanie paczek w edytorze map, mimo, że parę dni temu działało, nie wiem czemu, skoro nie grzebałem w grze. A nie, jednak działa, oświetlenie było złe. Nie udało mi się więc pozyskać żadnego z modeli, są tylko pliki rekstr i xdb, które nie przypominają mi plików modeli 3D, takich jak fbx. Co mam zrobić, żeby te 2 interesujące mnie lokacje z HV wsadzić do blendera? |
Kammer |
Nikt tego nie wie. :P Generalnie modele wyciągniesz bez problemu, nawet ze szkieletem (co prawda dziwnym), ale bez animacji. Generalnie wyciąganie modeli z H5 to wyższa szkoła jazdy. Postaram się pokrótce opisać, co wiem. 1. W _(Model)\Creatures\Preserve znajdujesz szukany plik, dla jednorożca to będzie Unicorn.(Model).xdb; 2. Szkielet jest w <Skeleton> - jest to wartość w tagu <uid>; 3. Podstawowy mesh jest w <Geometry> - też w <uid>; 4. Tutaj już nie pamiętam dokładnie, ale potrzebujesz tekstury czyli Unicorn.tga.dds; 5. Gdzieś siedzą jeszcze pliki od poszczególnych animacji, ale nie pamiętam, gdzie one są zapisane; 6. Odpalasz Archangela, wczytujesz mesha, wczytujesz teksturę, jakoś jeszcze można było wczytać szkielet, już nie pamiętam szczegółów; 7. Eksportujesz za pomocą Tools -> Export Waveform OBJ. Tyle pamiętam. Przeszukaj temat AC moda, tam kiedyś dokładniej wyłuszczałem jak się wszystko wyciąga. I przeczytaj poradniki Hajka o modowaniu z naszej strony H5. |
Hayven |
Akurat poradnika o wyciąganiu modeli chyba nie pisałem. Ale wygląda to mniej więcej tak, jak pisał Kammer. Dodam jeszcze tylko, że jak w plikach .(Skeleton) i .(Geometry) znajdziesz odpowiednie ID, to pliki o nazwach odpowiadających tym ID znajdują się w bin/skeletons i bin/geometry odpowiednio (jakoś tak z grubsza) i to o te pliki pyta Archangel. |
Kurek |
Dzięki za pomoc! Działa, a nawet muszę się pochwalić, że teraz udowodniłem, że da się wstawić modele lokacji i innych obiektów z H5 do H7. |
temat: [eksport plików z gry] Jak wyciągnąć modele 3D z HV? | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel