Witaj Nieznajomy!
|
temat: [H4] Heroes IV - różnice między wersją Mac a PC komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV) |
wróć do komnaty |
Karule |
Ostatnio natknąłem się na ciekawą stronkę - http://www.strategyplanet.com/homm/mac/games/hfour.html Jest ona poświęcona H4 w wersji na komputery firmy Apple, a nie na PC-ty, z których najprawdopodobniej korzysta każdy czytający ten temat. Na załączonych tam screenach można znaleźć pewne różnice między makową a pecetową wersją gry: 1. Zamiast Smoczego Golema (tak przynajmniej myślę) mamy jakiegoś mechanicznego raptora - http://www.strategyplanet.com/homm/mac/games/scans/snowfight.jpg 2. Zmieniony jest także trochę interfejs, co widać na tych screenach - http://www.strategyplanet.com/homm/mac/games/hfourpic.html Czy przypadkiem wygląd bohaterów też nieco się nie różni? Próbowałem znaleźć jakiekolwiek inne materiały, ale się nie udało. Ani jednego screena, tylko te z tej strony. Szczerze mówiąc, zaciekawiło mnie to. Ma ktoś jakieś informacje na ten temat, screeny, materiały, czy po prostu zauważył jeszcze coś na zrzutach z wcześniej podanej strony? |
Acid Dragon |
Zgadza się, istnieją pewne różnice między wersją H4 na Maca i na PC. Jednakże z tego, co mi wiadomo - Smoczy Golem jest najbardziej widoczną z nich. Zamieściliśmy nawet w Grocie ze dwa razy jego duży wizerunek w ramach "ciekawostek". Oprócz jeszcze kilku szczegółów to jednak dość dokładny port. Jednakże osobiście nigdy nie posiadałem Maca, więc nie byłem w stanie zagrać w tę wersję H4. W tej chwili dostanie tego na polskim rynku wtórnym graniczy z cudem. Za granicą łatwiej. |
Alchemik |
Co do interfejsu to dużo jest ikon z Heroes III - na polu walki, niektóre przyciski na mapie przygody, a jeśli dobrze się przyjrzeć również ikony umiejętności bohaterów. Ta wersja Smoczego golema (czy czym on tam był) jest o wiele lepsza od tej którą dostaliśmy w wersji na PC. Ciekaw jestem dlaczego go nie umieszczono, czyżby po aferze z Forge chcieli dać coś mniej rzucającego się w oczy? Pytanie też brzmi czy oprócz smoka są też rożnice w fabule jak np. kilka okienek więcej lub z innymi opisami. |
Acid Dragon |
Odnośnie Smoczego Golema, to do końca nie wiadomo, ale moim zdaniem w istocie, stała za tym historia Forge. Pierwotnie w H4 miał być znaleziony "złoty środek" odnośnie technologii w M&M. Potem jednak ten "środek" coraz bardziej się przesuwał w kierunku tradycyjnego fantasy aż do kompletnego zerwania z fabułą Starożytnych w dodatkach do H4. Być może ten model smoczego golema jest właśnie taką pozostałością po szukaniu tego "środka". Ciekawe jednak, że jakimś cudem pozostawiono go w wersji na Maca, skoro ta została wydana później niż wersja na PC. |
Alchemik |
Cytat: Odnośnie Smoczego Golema, to do końca nie wiadomo, ale moim zdaniem w istocie, stała za tym historia Forge. Jeśli to by prawda, oznacza to że Gavin Magnus i Czerwone krasnoludy kombinowali z technologią Starożytnych, może autorzy pierwotnie chcieli przywrócić Forge w jakiejś przeprojektowanej wersji. Cytat: Być może ten model smoczego golema jest właśnie taką pozostałością po szukaniu tego "środka". Ciekawe jednak, że jakimś cudem pozostawiono go w wersji na Maca, skoro ta została wydana później niż wersja na PC. Może wersja na Maca nie była robiona w pośpiechu i wszystko zostało zrobione tak jak planowano. |
Karule |
Z tego co pamiętam, to w którymś z kalendarzy adwentowych był zamieszczony model Balisty różniący się od tej w grze, gdyż była "dosiadana" przez jakiegoś chłopka. Nie pamiętam opisu pod tamtym obrazkiem (swoją drogą, miło by było, gdybyście te wszystkie ciekawostki udostępnili), może taki model znajduje się w wersji Mac? Trudno będzie to sprawdzić, nowsze komputery Apple nie odpalą gierki (trzeba starszego sprzętu), a z emulacją na PC jest sporo zachodu i kombinowania. |
Acid Dragon |
Opis balisty z Kalendarza nie był szczególnie odkrywczy ;). "Ten model balisty z Heroes IV udowadnia, że pierwotnie ta jednostka miała mieć sens i miała mieć postać ją obsługującą. Z bliżej nieokreślonych powodów postać człowieka została ostatecznie usunięta, a hordy balist odtąd mogą się same poruszać i strzelać, prowadzone jakby "magiczną" mocą. Podobnie sytuacja ma się w przypadku machin wojennych z Heroes III i Heroes V, choć tam przynajmniej się nie poruszają. Nigdy Was nie dziwiło dlaczego te machiny zawsze wszystko robią same? :P" I nie widziałem, by ten model balisty z "obsługą" był w wersji na Maca. |
Agon |
Czy te modele smoczego golema i balisty itd. da się skądś pobrać i podmienić w Heroes4 na PC? |
temat: [H4] Heroes IV - różnice między wersją Mac a PC | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel