Witaj Nieznajomy!
|
temat: Chciałbym zapytać o skrypty ERM komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
Ingvar |
Mianowicie mam parę pytań odnośnie skryptów ERM. W temacie pisania skryptów jestem dosyć zielony. Ale umiem już parę rzeczy a moje pytania kierują się do: 1)Jak zmienić statystyki jednostek na stałe, tak żeby były wykorzystywane na wszystkich mapach(także losowych)oraz w kampaniach? 2)Idzie jakoś podmienić wygląd budynków rekrutacyjnych(także globalnie tzn. wszystkie mapy także losowe)? 3)Jak zrobić aby jednostka która do tej pory nie strzelała mogła strzelać(oczywiście zakładając ze mam plik .def z animacją strzelania) 4)Pytanie odnośnie do Dragonara, czy mogę wykorzystać do planowanego moda twój model ognika (oto link http://wogtreasurechest.dbv.pl/downloads.php?cat_id=1&rowstart=105 ). Jeśli tak to jeśli byłbyś łaskaw podaj mi jakąś stronę z której mógłbym ściągnąć ten plik .def(ta podana w linku bodajże wygasła) albo wyślij mi go na maila(pochodnia77@wp.pl) lub GG(mój numer 7374669) 5)Jak podmienić tło na obrazkach potworów np.żeby niziołek był na tle bastionu Z góry proszę o bycie wyrozumiałym. |
avatar |
A mogę ci zadać małą zagadkę? Jak brzmi temat drugiego wątku od góry w tej komnacie? |
Irhak |
Pytania dot. skryptów są jak dobrze widzę tutaj. 1) zedytować konkretny plik... 2) podmienić def budynku... 3) za pomocą jakiegoś skryptu... nie pamiętam jak wyglądał, ale poszukaj... "szukajcie, a znajdziecie" mówi Pismo... ;) 4) a to nie do mnie... 5) zrobić go od nowa (na forum podane są tła)... potem podmień w defach jednostek... (nie wiem czy to wystarczy, ale...) And good luck! May stars of luck shine upon thee! ;) |
Dragonar |
Po pierwsze - większość Twoich pytań jest mało związana ze skryptami ERM, ale bardziej z podmianą grafik gry. ;) 1. Należy edytować pliki: ZCRTRAIT.TXT, CRTRAITS.TXT, CRTRAIT0.TXT przy pomocy jakiegoś programu do edycji tabel, np. TXTEdit. 2. Tak da się to zrobić. Ale na to składa się nieco więcej plików niż jeden. Należy podmienić wygląd siedliska w mieście, jego obwódkę i wypełnienie, wygląd siedliska na mapie, obrazki w ratuszu oraz najlepiej - ikonki siedlisk w oknie królestwa. Wszystko znajduje się w 'h3sprite.lod' i 'h3bitmap.lod'. Mógłbym podać Ci listę plików do podmiany, ale najpierw musiałbyś napisać, które konkretnie siedlisko zamierzasz podmienić. 3. Niestety, to nie jest możliwe bez edycji pliku *.exe gry. Aby Twoja jednostka strzelała, musisz ją podmienić za inną jednostkę strzelającą. 4. Oczywiście, że możesz wykorzystać, ale byłoby miło, gdybyś dopisał mnie do specjalnych podziękowań. Plik *.def jest TUTAJ. :) 5. Zmiana obrazów w pliakch *.def: TWCRPORT.def (dla większych portretów), CPRSMALL.def (dla małych portretów. |
Ingvar |
Dziękuje wszystkim za udzielone odpowiedzi.Hmmm... trochę smutno chciałem dodać kościanego łucznika mam już w dużej części .def ukończony, no ale nic takie życie. Dragonar bądź pewien że jeśli moda uda mi się z kumplem sklecić to będziesz w podziękowaniach. Budynków to trochę będzie ale żeby dać jako przykład to jak np.wrzucić żeby siedlisko centaurów(oczywiście nieco zmodyfikowane) było w Twierdzy? I oczywiście dziękuje wszystkim za zwrócenie uwagi na moje pytania. |
Dragonar |
Cytat: Możesz podmienić za coś strzelającego, a następnie ustawić skryptem w Nekropolii. ;)Hmmm... trochę smutno chciałem dodać kościanego łucznika mam już w dużej części .def ukończony, no ale nic takie życie. Cytat: W Twierdzy może być, ale zamiast którego siedliska?
Budynków to trochę będzie ale żeby dać jako przykład to jak np.wrzucić żeby siedlisko centaurów(oczywiście nieco zmodyfikowane) było w Twierdzy? |
Ingvar |
Najprawdopodobniej zamiast siedliska Wilczych Jeźdźców/Wilczych Rycerzy. Znaczy w języku skryptowania ERM jestem dosyć zielony i nie wiem jak ustawić skryptem żeby jednostka byłą w nekropolii jako ulepszenie szkieletu(Jeśli możesz wytłumacz to jak najprościej umiesz abym choć skrawki zrozumiał)? |
Dragonar |
Cóż, skrypty wpisujemy do plików *.erm, które możemy tworzyć programem ERM Scripter. Pliki *.erm to nic specjalnego - praktycznie pliki tekstowe, tyle, że z innym rozszerzeniem. Te pliki *.erm umieszczamy w katalogu "s". Sam katalog "s" znajduje się w katalogu "Data", a "Data" w katalogu głównym. Każdy skrypt zaczynamy od "ZVSE". Polecam przeczytać poradnik Altaira. A TU znajdują się proste, ale bardzo przydatne skrypty. Teraz lista plików do podmiany siedliska 2 poziomu w Twierdzy (ulepszonego oraz nieulepszonego): > TBSTDW_1.def (h3sprite.lod) > TBSTUP_1.def (h3sprite.lod) > HALLSTRN.def (h3sprite.lod) > ZLAGPORT.def (h3sprite.lod) > TZSWOLF1.BMP (h3bitmap.lod) > TZSWOLF2.BMP (h3bitmap.lod) > TOSWOLF1.BMP (h3bitmap.lod) > TOSWOLF2.BMP (h3bitmap.lod) Gdy podmienisz te wszystkie pliki, siedlisko będzie kompletnie podmienione. :) |
Ingvar |
Dziękuję za oświecenie, jeśli będę miał jeszcze jakieś pytania to napisze je w tym temacie. EDIT:A bym zapomniał da się przemieszczać siedliska na planie miasta? Wiem że jest już o tym post ale czy ktoś inny nie licząc ciebie mógłby to wykonać i czy nie działa to ujemnie na płynność gry i tym podobne rzeczy |
Dragonar |
Można je przesuwać, ale nieznacznie. Najbardziej da się to robić we Wrotach Żywiołów. Cała metoda polega na edycji bitmapy siedliska oraz jego obwódek: zamiana rozmiaru na większy niż domyślny i przesunięcie. :P |
Ingvar |
Aha dobrze wiedzieć. |
temat: Chciałbym zapytać o skrypty ERM | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel